ומשלוח מנות איש לרעהו

    הרב חיים הורביץ 1 Comment on ומשלוח מנות איש לרעהו
    12:19
    15.05.24
    אליהו גרין No Comments on איש שמאל מטלטל את המדינה: "הייתה בגידה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימי הפורים קרבים ובאים ואנו בתוך מכלול ההלכות והמנהגים. מי בתחפושות ומי בלימוד ההלכות ובלימוד מסכת מגילה. עוסקים ועסוקים רבות גם בענייני משלוח מנות לקיים את הנאמר "ומשלוח מנות איש לרעהו"

    משלוחי המנות, משנה לשנה עוברים שדרוג או שינוי. אם בסוגי העיצוב של משלוח המנות ואם בפרודוקטים הממלאים את תוכנו.

    תעשיית הממתקים והשוקולדים בכל רשתות השיווק וכמו גם בבתי ישראל הולכת ומתעצמת ככל שהולכים ומתקרבים ימי הפורים. וכך מוצאים את עצמם רבים וטובים מבני עמנו לאחר ימי הפורים מתמודדים עם עשרות סוגי ממתקים כאלו ואחרים כשדאגה אחת ויחידה ממלאת את ליבנו, איך מתפטרים מכל זה עד פסח…

    וכאן, במקום זה ודווקא בזמן הזה ובימים הללו חשוב שנרד לרגע לעומקם של דברים ולמהות ומשמעות מצוות "משלוח מנות" וסיבתה.

    מטרת משלוחי המנות הינה להרבות 'אהבה' ורעות בין רעים וחברים וכן להרבות שמחה, ידידות וקשר. אך הנה נתבונן במשמעות "מנות" מנה הנה דבר מאכל המיועד לאכילה ודווקא ביום הפורים, משום שאם מביאים כסף לרכוש דברים לא יוצאים בזה ידי חובת משלוח מנות לרוב הפוסקים.

    והסיבה כי מטרה חשובה במשלוח מנות היא לתת מנות ליום הפורים לכה"פ 2 מנות לאדם וע"כ בל נשכח העיקר ונעסוק בטפל.

    ומה יפה לראות אנשים ששולחים דבר מה לסעודה כדוגמת חלה חמה ובקבוק יין, מאפה טוב, סלט טוב בכדי להרבות שמחה וגם לדאוןג שמנות אלו ישמשו נכבדה את המקבל ביום הפורים. ראיתי גם אנשים ששולחים דגני בוקר וחלב שזהו רעיון נחמד כי בבוקר יום הפורים הרבה מן הציבור עסוק במצוות וקשה לו להספיק ארוחת בוקר.

    כדי שנהיה מקוריים תרתי משמע ולא נחטא למטרה, ונעסוק בעיקר ולא בטפל ובכך נרבה אהבה אחוה שלום ורעות עם מעט איכות ובריאות ונקיים בהידור "משלוח מנות איש לרעהו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נכון מאד אני השארתי את השוקלדים בחנות ובמקום זאת שולחת פיצה ובקבוק קולה